Bovenkant van de pagina
Ga direct naar de navigatie
Ga direct naar de content

Social Media Marketing

Interactie op Eurosonic Noorderslag 2011

Festivalgangers maken samen foto's, videoclips, graffiti en meer

Het Eurosonic Noorderslag festival, de barometer van de Nederlandse popmuziek, werd in 2011 opgevrolijkt door verschillende interactieve installaties. Alle ruim 2700 bezoekers kregen ofwel een RFID polsband (mogelijk gemaakt door Dutchband) of een ikTag om de installaties mee te bedienen.

Bezoekers konden stemmen via de ikPolls, samen bij de ikCams op de foto gaan en van alles wat er rond Eurosonic Noorderslag gebeurde in real time volgen op de Backchannel. Ook werden bezoekers door het digitale orakel, de iTea, geconfronteerd met hun ‘online presence’. Allerlei informatie die over henzelf op internet te vinden is, werd zomaar op tafel gegooid...

Banksy's in de dop, stiekeme vandalen en andere creatievelingen leefden zich uit op de Wow!. Met hun mobieltje maakten ze een digitale graffiti.
Wat willen muziekliefhebbers nou liever dan hun eigen videoclip? De friendSlicer voorzag in dit (stille) verlangen. Samen in het friendSlicer hokje, wat gekke geluiden en danspasjes maken, en it's a wrap.

Graffiti's maken met de Wow!

Graffiti's maken met de Wow!

-

Foto: Mediamatic, Abel van Gijlswijk

iTea in actie

iTea in actie

-

Foto: Mediamatic, Abel van Gijlswijk

Videoclip opnemen in de friendSlicer

Videoclip opnemen in de friendSlicer

-

Foto: Mediamatic, Abel Gijlswijk

Backchannel Eurosonic Noorderslag

Backchannel Eurosonic Noorderslag

-

Foto: Mediamatic, Abel van Gijlswijk