Bovenkant van de pagina
Ga direct naar de navigatie
Ga direct naar de content

Social Media Marketing juli 2011  

Ushuaia Beach Hotel

Je vrienden jaloers maken via Facebook installaties naast het zwembad

Vakantiefoto's vanaf de rand van het zwembad op Facebook posten, zonder computer of smartphone? ‘Inchecken’ op Facebook Places en optredens ‘liken’ terwijl dataroaming uit blijft? Bij het Ushuaïa Beach Hotel op Ibiza kan het.

Het Ushuaïa Beach Hotel op Ibiza bood haar bezoekers in de zomer van 2011 de optie om hun vakantiepret met hun vrienden te delen. Bezoekers konden via offline RFID installaties hun nieuwe vrienden, ‘poolside’ foto’s en bezochte feesten in real time via Facebook delen. Dit project is een samenwerking tussen Mediamatic Lab en Dorst&Lesser.

Door het polsbandje te scannen bij de offline Facebook Places ‘check in’, kunnen bezoekers ‘inchecken’ bij het Ushuaïa Beach Hotel. Met de ikCam kunnen ze samen foto's maken die meteen op hun Facebook profiel komen. Extra leuk is dat bezoekers hierdoor makkelijker contact met elkaar kunnen houden. Door tegelijkertijd hun polsbandje scannen en samen op de foto gaan, worden ze namelijk automatisch aan elkaar gelinkt op het sociale netwerk.

De RFID installaties koppelen belevingen uit de echte wereld aan Facebook. De installaties zijn interessant voor evenementen en organisaties die beter zichtbaar willen zijn via social media.

Opdrachtgever
Project management