Bovenkant van de pagina
Ga direct naar de navigatie
Ga direct naar de content

Social Media Marketing

Insight on the Outside

Themabijeenkomst van Publicis met een interactief karakter

Op 31 maart 2011 vond de 8e editie van Insight on the Outside plaats. Een 2-jaarlijkse themabijeenkomst van het reclamebureau Publicis. Het bureau gaat tijdens deze bijeenkomsten in gesprek met haar relaties over bepaalde thema’ s met oog op de toekomst en de buitenwereld.

Deze keer stonden location-based services centraal. Verschillende sprekers deelden hun kennis over het onderwerp met het publiek.
Daarnaast zorgden interactieve installaties voor een extra dimensie tijdens de bijeenkomst. Bezoekers kregen bij aanvang een persoonlijke tag die gekoppeld was aan hun online profiel. Hiermee konden ze de verschillende installaties bedienen en op een informele manier netwerken.

iTea

Bezoekers konden bij de iTea hun persoonlijke ikTag in het theekopje leggen. Alles wat de iTea op internet vindt over de eigenaar van de RFIDchip wordt op tafel gegooid.. Op deze manier worden gebruikers geconfronteerd met hun persoonlijke informatie die allemaal op internet te vinden is.

Fysieke "Check-in"

Ook de Fysieke "Check-in" kon natuurlijk niet ontbreken op een bijeenkomst over location-based services. Bezoekers konden met hun ikTag inchecken en zo hun vrienden op de hoogte stellen van hun aanwezigheid op het evenement.

Bezoekers leggen hun ikTag in het theekopje van de iTea

Bezoekers leggen hun ikTag in het theekopje van de iTea

-

iTea tijdens Insight on the outside bijeenkomst van Publicis

ikCam

De ikCam bevorderde het netwerken tijdens Insight on the Outside. Bezoekers konden samen op de foto en werden hierdoor automatisch bevriend op hun online profiel. Op deze manier konden gebruikers makkelijk contacten maken en deze later weer terug vinden via hun online profiel.

Backchannel

De backchannel toont de interactie van alle bezoekers. SMS'jes, Tweets, statusupdates en foto's gemaakt met de ikCam verschijnen op deze livefeed. Aanwezigen blijven hiermee op de hoogte van de gebeurtenissen tijdens het evenement.