Bovenkant van de pagina
Ga direct naar de navigatie
Ga direct naar de content

Social Media Marketing EN  NL

Nike 'The Chance'

Rechtstreeks vanuit het trainingscentrum ervaringen en prestaties delen met je vrienden

We installeerden Ikcams en NFC-Like sensoren om delen met je vrienden gemakkelijk te maken, zonder gefriemel met smartphones op het veld.

Het KNVB trainingcenter in Zeist maakte van 18 tot en met 21 mei plaats voor negentig hongerige voetbaltalenten die allemaal streden om een plek in de wereldwijde finale, met zicht op een profcarriere. Het programma van Nike 'the Chance' gaf de jonge voetballers de kans om op te vallen door middel van tests, trainingen en wedstrijden. Dit onder toeziend oog van bekende trainers, scouts en (ex)-voetballers als Giovanni van Bronckhorst.

In de aanloop naar de NE finales werden deelnemers opgeroepen om via Facebook zoveel mogelijk aanhang te verzamelen, op basis waarvan scouts uiteindelijk de gelukkige deelnemers selecteerden. Tijdens het evenement werd deze social media belevenis doorgezet; Mediamatic plaatste op het KNVB terrein verschillende interactieve installaties om de voetbal experience van de jonge atleten te versterken.

Met een persoonlijke RFID polsband konden deelnemers met één simpele ‘swipe’ fans en vrienden thuis via Facebook op de hoogte houden van hun fysieke activiteiten en vorderingen. Ook konden ze hun mening geven over nieuwe Nike voetbalproducten, door met hun polsband hun favoriete schoenmodel aan te geven. Of samen met hun voetbalheld op de foto gaan voor de ikCam. Het gebruik van de installaties resulteerde direct in een post op hun persoonlijke Facebook wall, in de vorm van een video, foto of tekst. Snel en gemakkelijk!