Bovenkant van de pagina
Ga direct naar de navigatie
Ga direct naar de content

Social media marketing EN  NL

Het Concertgebouw

Geef een culturele draai aan je vervoersbewijs met de OV-Kunstkaart.

Op 16 juni werd de OV-kunstkaart gebruikt voor social media marketing tijdens de open dag van Het Concertgebouw. Maar liefst 500 Bezoekers hebben hun OV-chipkaart gebruiken om zich te abonneren op de nieuwsbrief van Het Concertgebouw, te stemmen op hun favoriete optredens, foto’s te delen via Facebook en vrijkaarten te winnen.

De deuren van Het Concertgebouw stonden tijdens dit jaarlijkse evenement open voor iedereen; ruim 5000 muziekliefhebbers liepen in en uit om workshops te volgen en optredens van verschillende amateurmusici bij te wonen. Een dag om jong talent en cultuurparticipatie te stimuleren. Vanuit deze gedachte voegde Mediamatic in samenwerking met Het Concertgebouw een nieuwe belevenis aan de dag toe.

Bij de ikCams die verspreid stonden over de zalen van Het Concertgebouw, konden bezoekers de OV-kunstkaart functie op hun OV-chipkaart activeren. Via dit systeem meldden zij zich automatisch aan voor de nieuwsbrief van Het Concertgebouw en maakten ze kans op vrijkaarten. Aan weerszijden van de deuren naar de Hoofdzaal pronkten twee grote stemmuren, waar bezoekers heel gemakkelijk met hun geactiveerde OV-kunstkaart konden stemmen op hun favoriete musici. Al deze stemmen werden geregistreerd en live getoond op schermen. Ook de thuisblijvers werden niet vergeten; bezoekers konden ervoor kiezen hun Het Concertgebouw Open ervaring meteen met hun vrienden te delen via Facebook. De stemresultaten en ikCam foto’s van de dag kun je bekijken op de OV-kunsrkaart website.

Stemmen

Stemmen

-

Bezoekers kunnen het aantal stemmen op hun favorieten optredens bijhouden. Bij de pilot voor de [[http://www.mediamatic.nl/57390/nl/geslaagde-pilot-voor-de-ov-kunstkaart OV-Kunstkaart] bij Concertgebouw Open 2012.

De OV-kunstkaart

De OV-kunstkaart is een project waarmee Mediamatic en de cultuur sector inspelen op culturele vernieuwing. De bezuinigingen betekenen niet persé kaalslag voor de culturele sector. Nieuwe ontwikkelingen zoals social media geven culturele organisaties juist volop kans om na te denken over het vernieuwen en versterken van hun marketing. Kijk voor meer informatie op OV-Kunstkaart.nl.

Stemmuur

Stemmuur

-

Bij het Concertgebouw Open.