Bovenkant van de pagina
Ga direct naar de navigatie
Ga direct naar de content

Social Media Marketing: Nienke Fonk 1

OV–kunstkaart op Museumnacht 2012

Social media in de musea.

Tijdens Museumnacht 2012 in Amsterdam waren de installaties van Mediamatic LAB op drie verschillende locaties te vinden. Zo werd er digitaal geruild in Mediamatic Fabriek, gestemd op popsterren in het Amsterdam Museum en informatie over Joodse families gezocht in de Hollandsche Schouwburg in het Joods Cultureel Kwartier.

In de Hollandsche Schouwburg staat de interactieve muur van het Joods Monument. Door met de ikPod een naam te scannen, kwamen Museumnachtbezoekers meer te weten over de bijbehorende familie.

In het Amsterdam Museum kon, ter gelegenheid van het laatste weekend van de 'Popstars in Amsterdam' gestemd worden op de favoriete popster. Ook konden bezoekers hun OV-chipkaart omtoveren tot OV-Kunstkaart bij een van de ikCams die in de nieuwe onderdoorgang van het museum stonden opgesteld. Dit bleek populair, er waren maar liefst 200 nieuwe aanmeldingen.

In Mediamatic Fabriek ruilden bezoekers hun dromen voor een drankje in het kader van de expositie 'Ruilen'. Als ze spullen meegebracht hadden om te ruilen, konden deze worden ingecheckt worden bij de Ruilinstallaties. Wanneer ze een ruilproduct mee naar huis namen, moest dit eerst nog even worden uitgecheckt.